נהיגה תחת השפעת סם – כל מה שאתה חייב לדעת!

בשנים האחרונות אנו רואים את יותר מקרים בהם מעורבים נהגים תחת השפעת סמים. עבירת נהיגה זאת נחשבת לעבירת נהיגה בשכרות והעונש עליה הוא בדומה לעונש של נהיגה בשכרות. המדינה מחמירה בהענשת הנהגים או בנהגים החשודים בנהיגה תחת סמים. ולכן כאשר המשטרה תופסת נהגים תחת השפעת הסמים היא מענישה אותם בחומרה.

מהי ההגדרה לנהיגה תחת השפעת סם?

נהיגה תחת השפעת סם היא נהיגה שבה הנהג נוהג תחת השפעת סמים. ההגרת הסם המסוכן נקבע בהתאם למסגרת פקודת הסמים המסוכנים אשר נוסח בשנת 1973. במסגרת חוק זה השימוש בסמים חשיש, קנאביס, הרואין, קוקאין ועוד אסורה במהלך הנהיגה והיא מוגדרת כנהיגה בשכרות וכן העונש עליה הוא בדומה לנהיגה בשכרות.

מהו העונש על נהיגה תחת השפעת סם?

העונש על נהיגה תחת השפעת סם הוא שלישת רישיון הנהיגה לתקופה של עד שנתיים. אם מדובר על עבירה בפעם השנייה, העונש הינו פסילה לתקופה של עד 4 שנים, עקב עבירה חוזרת. במקרים מסוימים עלול להתווסף לתקופת הפסילה עונש נוסף כמו מאסר בפועל או עבודות שירות.

מה ההבדל בין נהיגה בשכרות לנהיגה בהשפעת סם?

נהיגה בשכרות היא עבירת נהיגה אשר נמדדת בהתאם לכמות האלכוהול אשר נמצא בבדיקת הנשיפה או בדיקת הדם. אך שמדובר על נהיגה בהשפעת סם, אין כמות סם בדומה לכמות האלכוהול המותרת. לכן השימוש בסמים מסוכנים אסור בהתאם לחוק וצריכתו מסכנת את הנהג ואת עוברי האורח הנקלעים למקום.

מתי יש לערוך בדיקת סם?

את בדיקת הסם יש לערוך לאחר עצירת הנהג ע"י שוטר או במצב של חשד להימצאות סמים ברכבו של הנהג. במצב זה על הנהג לעבור בדיקת שתן או בדיקת דם בהתאם למצבו הגופני. באמצעות בדיקות אלו ניתן לדעת את כמות הסמים בגופו של הנהג. כמו כן, באמצעות בדיקת נשיפה ויציבות הנהג ניתן לדעת אם הנהג יכול לעמוד בכוחות עצמו או שהוא נזקק לעזרה ובמידת הצורך אף יתבקש ללכת על קו ישר על מנת אם הוא הולך ביציבות או לא. בנוסף לכך באמצעות מעקב אחרי אצבעו ונגיעה עם אצבעו באפו יוכל לקבל מידע רב השוטר לגבי הימצאות סמים בגופו של הנהג.

נהיגת בהשפעת סם מצריכה עורך דין נהיגה בשכרות

במצב בו נתפס הנהג ע"י השוטר ולאחר בדיקתו נמצא כי יש בגופו סמים, רשאי הנהג לא לדבר עד שהוא לא שוכר את שירותי עורך דין נהיגה בשכרות, אשר יעזור לו לצאת מהמצב שבו הוא נמצא או יקל על חומרת עונשו.

זכויות עובדים: מה עורך דין דיני עבודה יכול לעשות בשבילכם

כאשר עצם הפרנסה שתומכת בכם וביקיריכם הופכת למקור של חוסר ודאות ולחץ, הגיע הזמן להבין את הכוח שיש לכם במסגרת זכויות התעסוקה שלכם. מקום העבודה צריך להיות תחום של משחק הוגן וכבוד, אבל, אבוי, זה לא תמיד כך. תארו לעצמכם שיש לכם אפוטרופוס, מומחה, שיכול לפרוש את המארג המורכב של חוקי העבודה וליצור עבורכם מקלט של צדק – עורך דין מנוסה לענייני עבודה.

מנווטים בדרך לחופש: תובנות מומחים מעורך דין פלילי כיצד להגן על עצמך בכתב אישום

כתב אישום – מילה שמכה פחד בלבם של רבים. להיות מואשם בפשע זו חוויה מרתיעה, אבל עם הידע וההכוונה הנכונים, אתה יכול לנווט את הדרך אל החופש. במאמר זה נבחן תובנות מומחים מעורך דין פלילי כיצד להגן על עצמך בכתב אישום.

ביטוח עסק – למה צריך לשים לב?

בעל עסק צריך לדעת, שכל תהליך העבודה שלו, מבוסס על כך שהוא משתמש ונעזר בגורמים שונים שיכולים להפוך את תהליך העבודה להרבה יותר יעיל, נכון

מקסמו את החזרי המס: מדריך לשכירים

כשכיר, ניווט בעולם המורכב לעתים קרובות של החזרי מס יכול להיות מבלבל ומכריע. אבל מה אם היינו אומרים לכם שעם הידע והאסטרטגיה הנכונים, תוכלו למקסם