המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ידוע גם בשם המרב"ד. מדובר על גוף אשר שייך למשרד הרישוי. מדובר על גוף רפואי אשר יכול להמליץ על מי כשיר להמשיך בנהיגה או לא מסיבות רפואיות או נפשיות. יש לא מעט אנשים אשר מגיעים לבדיקות מטעם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, לא כולם מקבלים את התשובה אליה ציפו.

 

מי מופנה לבדיקת כשירות?

יש לא מעט אנשים אשר חייבים על פי חוק להגיע למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. לדוגמא, נהגים נכים חייבים להגיע למכון הרפואי, כל מי שמבקש רישיון והינו סובל מבעיות רפואיות אשר עלולות להשפיע על הנהיגה שלו חייב לקבל אישור מטעם המכון. כמו כן, יש מקרים בהם נהג ביצע עבירות תנועה רבות, לאחר תקופת השלילה חייב אותו אדם להגיע לבדיקת כשירות, כמו כן גם אנשים אשר היו מעורבים בתאונות דרכים ודווחו על ידי המשטרה. במקרים בהם אדם ביצע עבירות תנועה ונתפס בשכרות או תחת השפעה של סמים, אותו אתם מחויב להגיע למכון הרפואי לבטיחות בדרכים. בנוסף, יש מקרים בהם אנשים מבוגרים אשר סובלים מבעיות ראייה או כל בעיה רפואית אשר עלולה לפגוע בכשירות הנהיגה שלהם, אותם אנשים חייבים להגיע לבדיקה.

 

איך זה עובד?

מי שנמצא תחת הקטגוריות שציינו יקבל מכתב מטעם המכון הרפואי לבטיחות בדרכים. יש היום סניפים אשר פזורים בכל רחבי הארץ, מצפון ועד דרום. עם המכתב אתם תקבלו טפסים אותם אתם חייבים למלא, יש לשלם על הבדיקה. המחיר של הבדיקה הינו כ-630 ש"ח, אך נתון לשינוי בכל שנה. המבחן אותו אתם עוברים משתנה בהתאם למקרה שלכם, מבין היתר אתם תעברו מבחן אישיות, בדיקות פסיכולוג, רפואיים ועוד. על סמך כל הבדיקות האלה יוחלט האם אתם כשירים לעלות על ההגה.

 

עליכם להגיע מצוידים לבדיקה. עליכם לבוא עם מסמכים רפואיים אשר מעידים על כשירותכם לנהוג או ששם תעברו בדיקות נוספות. מומלץ להגיע עם המלצות מטעם אנשי מקצוע אשר מצאו אתכם כשירים לנהיגה. המסכמים אינם רק קשורים לרפואת הגוף אלא גם הנפש. במקרה בו קיבלתם תשובה שלילית בה אסור לכם עדיין לעלות על ההגה יש לכם אפשרות להגיש ערעור.

 

אינכם מחויבים להגיש ערעור, אך אם אתם חושבים שנעשה לכם עוול אתם רשאים להגיש ערעור בתוך 30 יום מקבלת התשובה. תוכלו לפנות אל ועדת ערר בתל השומר או באזור מגוריכם. מומלץ להגיע עם עורך דין מומחה בסוגיות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים המלווה בהתאם לתחום בו אתם רוצים להגיש את הערעור. יש לנסח ולהגיש את סיבת הערעור ולצרף חוות דעת רפואיות אשר מתנגשות עם התוצאות שקיבלתם. חשוב להדגיש, גם כאשר מדובר על הגשת ערעור יש לשלם את הסכום הנקוב עבור הגשה זו. 

זכויות עובדים: מה עורך דין דיני עבודה יכול לעשות בשבילכם

כאשר עצם הפרנסה שתומכת בכם וביקיריכם הופכת למקור של חוסר ודאות ולחץ, הגיע הזמן להבין את הכוח שיש לכם במסגרת זכויות התעסוקה שלכם. מקום העבודה צריך להיות תחום של משחק הוגן וכבוד, אבל, אבוי, זה לא תמיד כך. תארו לעצמכם שיש לכם אפוטרופוס, מומחה, שיכול לפרוש את המארג המורכב של חוקי העבודה וליצור עבורכם מקלט של צדק – עורך דין מנוסה לענייני עבודה.

מנווטים בדרך לחופש: תובנות מומחים מעורך דין פלילי כיצד להגן על עצמך בכתב אישום

כתב אישום – מילה שמכה פחד בלבם של רבים. להיות מואשם בפשע זו חוויה מרתיעה, אבל עם הידע וההכוונה הנכונים, אתה יכול לנווט את הדרך אל החופש. במאמר זה נבחן תובנות מומחים מעורך דין פלילי כיצד להגן על עצמך בכתב אישום.

ביטוח עסק – למה צריך לשים לב?

בעל עסק צריך לדעת, שכל תהליך העבודה שלו, מבוסס על כך שהוא משתמש ונעזר בגורמים שונים שיכולים להפוך את תהליך העבודה להרבה יותר יעיל, נכון

מקסמו את החזרי המס: מדריך לשכירים

כשכיר, ניווט בעולם המורכב לעתים קרובות של החזרי מס יכול להיות מבלבל ומכריע. אבל מה אם היינו אומרים לכם שעם הידע והאסטרטגיה הנכונים, תוכלו למקסם