מהו חוקר פרטי?

חוקר פרטי הוא מי שחוקר מטעם לקוח, אשר נראה לו  כי הוא עלול להיות קורבן לעוול, או שהלקוח פשוט רוצה לדעת יותר על חיי בן או בת זוגו.

ישנם גם מקרים בהם אנשים משלמים עבור שירותי חקירות פרטיות מסיבות משפטיות. למשל, על מנת לקבל מידע שיסייע בעניינם בבית המשפט.

חוקר פרטי משתמש בטכניקות וכלים חקירה שונים לביצוע חקירות, לרבות: ראיונות כדי לברר מה אנשים יודעים והאם מישהו אחר היה מעורב בפשע (או שיש לו מידע על כך)., מעקבים ותצפית על חשודים ו/או עדים פוטנציאליים במהלך חקירה,  בדיקות רקע ואיסוף מידע אישי .

 

מהם תפקידיו של חוקר פרטי?

חוקר פרטי הוא אדם אשר חוקר תיקים עבור לקוחות שונים.

בדרך כלל החוקרים הפרטיים יבדקו את המידע שהם אוספים כדי לברר אם ניתן לפתור את המקרה או לא.

חוקרים פרטיים עשויים לעבוד עבור עורכי דין, חברות ביטוח, רשויות אכיפת חוק, בנקים ותאגידים.

הם אחראים לחקור מקרים שלעתים קרובות רגישים מדי עבור אחרים או מסוכנים מכדי לחקור אותם.

 

איך עובדים חוקרים פרטיים?

חוקרים פרטיים נשכרים בדרך כלל למשימה ספציפית, כמו למצוא בן/בת זוג של מישהו שבגד, או למצוא ולאתר נכסים של חייב.

לחוקרים פרטיים יש בדרך כלל כישורים מיוחדים שאין לאנשים ממקצועות אחרים. לדוגמה, הם יודעים איך לנהל מעקב או לראיין אנשים תוך שהם מתיידדים איתם.

חוקרים פרטיים עשויים גם להתמחות בתחום מומחיות מסוים, כגון הונאת פשיטת רגל או ריגול תאגידי. הם עשויים גם לספק את שירותיהם כשכירים בחברה או  לעבוד בחברה על בסיס עצמאי.

חלק מהחוקרים הפרטיים עובדים עם ארגוני אכיפת חוק מקומיים כדי לסייע במקרים קשים במיוחד.

חלק מהחוקרים הפרטיים עובדים בעצמם ושוכרים מומחים אחרים לפי הצורך למקרים מסוימים הדורשים סוגים כאלה של מיומנויות כמו ראיון ומעקב.

 

מהו השכר הממוצע של חוקרים פרטיים בישראל?

חוקרים פרטיים הם אנשי מקצוע המשתמשים בכישוריהם ובטכניקות שלהם כדי לחקור היבטים שונים על חייהם של הנחקרים שלהם. הם נשכרים על ידי אנשים או ארגונים כדי לחקור דברים כמו בגידה, מעקבים, שותפים לבגידה, מקרי ירושה, איתור חייבים ועוד.

חוקרים פרטיים יכולים לגבות לפי שעה או על בסיס עבודה של ריטיינר. לאחר מכן הם מחייבים את הלקוח בתום הפרויקט עבור כל שעות העבודה לפי התעריף השעתי או דמי הריטיינר שלהם.

רוב החוקרים הפרטיים עובדים בתעריף שעתי שנע בין 300-350 ₪ לשעה,

השכר הממוצע של חוקרים פרטיים בישראל משתנה בהתאם לשנים של ניסיון ומיקום. חוקרים פרטיים עם פחות מ-5 שנות ניסיון מרוויחים בסביבות 12000 ₪ לחודש לפני הוצאות ומיסים.

 

מהי ההכשרה אותה צריך לעבור חוקר פרטי?

חוקר פרטי הוא אדם אשר חוקר אנשים או חברות כדי לאסוף מידע.

כדי להיות חוקר פרטי מצליח, צריך להיות בעל כישורים של קצין אכיפת חוק, עיתונאי חוקר ורואה חשבון.

ההכשרה הנדרשת לחוקר פרטי הינה התמחות במשרד חקירות במשך כשלוש שנים ומעבר של מבחן ממשלתי. ההכשרה כוללת רכישת ידע על החוק, נהלי חשבונאות, כיצד להשתמש בטכנולוגיות שונות לחקירות והבנה כיצד אנשים חושבים כדי לחזות את הצעד הבא שלהם. ההכשרה עשויה להשתנות בהתאם לסוג העבודה שהם מבצעים עבור לקוחותיהם.

 

למה אנשים רוצים לעבוד כחוקרים פרטיים?

אנשים רוצים לעבוד כחוקרים פרטיים כי זו עבודה מאתגרת, הם מסוקרנים מהמסתורין, והם נהנים מהריגוש שבו. חוקרים פרטיים הם אנשים החוקרים פשעים ומקרים מורכבים נוספים. הם יכולים בדרך כלל לעבוד באופן עצמאי או כחלק מצוות כדי לעזור לפתור תעלומות שלא ניתן לפתור בדרך אחרת.

חוקרים פרטיים משתמשים בכישוריהם כדי לחקור זירות פשע או לאסוף מידע לתיקים אזרחיים כגון תיקי נישואין, תיקי משמורת ילדים, תיקי הגנה פלילית ועוד.

 

תפיסות שגויות נפוצות לגבי עבודת חוקר פרטי?

אחת התפיסות השגויות הינה כי אם אתה רוצה לעבוד כחוקר פרטי, תצטרך להתגנב, לעבור על החוק ולהוציא מידע רגיש שלא כחוק. זוהי תפיסה שגוייה לחלוטין.  חוקרים פרטיים אינם חייבים לעבור על החוק. חוקרים פרטיים יכולים לחקור כל סוג של מקרה, מגניבה ועד נישואין בצורה חוקית וישרה.

 

הכותב הינו חוקר פרטי ובעלים של משרד חקירות דיטקט

https://www.detect.co.il/

זכויות עובדים: מה עורך דין דיני עבודה יכול לעשות בשבילכם

כאשר עצם הפרנסה שתומכת בכם וביקיריכם הופכת למקור של חוסר ודאות ולחץ, הגיע הזמן להבין את הכוח שיש לכם במסגרת זכויות התעסוקה שלכם. מקום העבודה צריך להיות תחום של משחק הוגן וכבוד, אבל, אבוי, זה לא תמיד כך. תארו לעצמכם שיש לכם אפוטרופוס, מומחה, שיכול לפרוש את המארג המורכב של חוקי העבודה וליצור עבורכם מקלט של צדק – עורך דין מנוסה לענייני עבודה.

מנווטים בדרך לחופש: תובנות מומחים מעורך דין פלילי כיצד להגן על עצמך בכתב אישום

כתב אישום – מילה שמכה פחד בלבם של רבים. להיות מואשם בפשע זו חוויה מרתיעה, אבל עם הידע וההכוונה הנכונים, אתה יכול לנווט את הדרך אל החופש. במאמר זה נבחן תובנות מומחים מעורך דין פלילי כיצד להגן על עצמך בכתב אישום.

ביטוח עסק – למה צריך לשים לב?

בעל עסק צריך לדעת, שכל תהליך העבודה שלו, מבוסס על כך שהוא משתמש ונעזר בגורמים שונים שיכולים להפוך את תהליך העבודה להרבה יותר יעיל, נכון

מקסמו את החזרי המס: מדריך לשכירים

כשכיר, ניווט בעולם המורכב לעתים קרובות של החזרי מס יכול להיות מבלבל ומכריע. אבל מה אם היינו אומרים לכם שעם הידע והאסטרטגיה הנכונים, תוכלו למקסם