הגשת תביעת ביטוח לאחר פטירה

נכתב בשיתוף עם עו"ד תומר לינר

צילום:Depositphotos

אנשים רבים רוכשים במהלך חייהם ביטוחים שונים. ביטוחים אלה נועדו  להגן על ביטחונם הכלכלי במקרים של קטסטרופות רפואיות, למשל בגין מחלה קשה או תאונה. אך מה קורה במקרה שבו מנוח שנפטר לא מיצה את הזכויות המגיעות לו , למרות שהוא היה מבוטח בביטוח כזה או אחר? זוהי סיטואציה שלא מעט משפחות נאלצות להתמודד איתה.

מטרת המאמר היא שתהיו ערים ל כל הזכויות המגיעות לכם מחברת הביטוח במקרה שיקירכם נפטר. אז לפני שאתם עושים החלטה שגויה או לפני שאתם מרימים ידיים, כדאי לכם לקרוא את המאמר הבא על תביעות ביטוח לאחר פטירה. כך אתם לא תגלו בדיעבד כי  ליקירכם המנוח מגיע כסף מחברת ביטוח, שלא ביקש בעודו בחייו, בעת שהיה סיעודי או התמודד עם מחלה קשה או, או חלילה שהזכויות הכספיות אשר הגיעו לו מחברת הביטוח התיישנו.

האם ניתן להגיש תביעת ביטוח לאחר פטירה?

אולי זה נשמע לא הגיוני, אך יורשיו החוקיים של הנפטר, בדרך כלל בני משפחתו, זכאים לתבוע את תגמולי הביטוח שאותן היה אמור הנפטר לקבל. מדובר על זכויות שלא חולפות כל כך מהר, והמבוטח ששילם ממיטב כספו בכל חייו – זכאי לקבל את התגמולים הללו גם לאחר מותו. כך אם עד כה חשבתם שזה לא אפשרי, כדאי לכם לחשוב על כך פעם נוספת.

אחרי כמה זמן אפשר לתבוע את תגמולי הביטוח?

כמובן שאתם לא יכולים להיזכר להגיש את הבקשה אחרי כמה שנים טובות, כי ככל הנראה הביטוח התיישן – ואתם כבר לא תהיו זכאים לדרוש בשמו את הנפטר את תגמולי הביטוח. אז בתוך כמה זמן אתם יכולים להגיש את התביעה  לחברת הביטוח או לבית המשפט? ברוב חברות הביטוח מדובר על תקופה של שלוש שנים, ויש חברות אחרות שמאפשרות אפילו להגיש את הבקשה קצת אחרי.

האם כדאי להגיש תביעות ביטוח לאחר פטירה באופן עצמאי?

קחו בחשבון כי חברות הביטוח ינסו לעשות כל מאמץ על מנת לדחות את הבקשה ו/או לעכב את בירורה,, בטח כאשר המבוטח כבר נפטר ואיננו יכול להגיש בעצמו את הבקשה. מאחר שמרוץ ההתיישנות נעצר אך לאחר הגשת תביעה לבית המשפט, במקרים מסוימים הדבר עלול להביא להתיישנות התביעה. לכן, אם אתם תבצעו את הפרוצדורה באופן עצמאי, אתם לוקחים סיכון מסוים, שהתביעה תתיישן. לרוב תהיה מדובר על מלחמה של ממש, ולכם אין את הידע הנדרש על מנת להתמודד מול חברת הביטוח במלחמה הזאת.

עורך דין תביעות ביטוח – האיש הנכון עבורכם

רוצים להגיש תביעת ביטוח לאחר פטירה? בכדי שתוכלו להגדיל את הסיכוי שלכם לקבל את הכסף, עליכם לפנות לאיש מקצוע שמכיר את התחום על בוריו. עורך דין תביעות ביטוח הוא האיש הנכון, מדובר על איש מקצוע שיוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך, במקצועיות וביסודיות – והוא זה שידאג שתקבלו את כל הזכויות המגיעות לכם בתור יורשיו החוקיים של המנוח ובתוך כל ישמור על זכויותיכם ובכלל זה ידאג כי תביעתכם לא תתיישן. כך תוכלו לדעת כי לפחות נלחמתם עד הרגע האחרון על הזכויות של יקירכם המנוח, זה ככל הנראה מה שהוא היה עושה אילולא היה נשאר בחיים.

למידע נוסף וקבלת יעוץ בנושא ניתן לפנות לתומר לינר, משרד עורכי דין

זכויות עובדים: מה עורך דין דיני עבודה יכול לעשות בשבילכם

כאשר עצם הפרנסה שתומכת בכם וביקיריכם הופכת למקור של חוסר ודאות ולחץ, הגיע הזמן להבין את הכוח שיש לכם במסגרת זכויות התעסוקה שלכם. מקום העבודה צריך להיות תחום של משחק הוגן וכבוד, אבל, אבוי, זה לא תמיד כך. תארו לעצמכם שיש לכם אפוטרופוס, מומחה, שיכול לפרוש את המארג המורכב של חוקי העבודה וליצור עבורכם מקלט של צדק – עורך דין מנוסה לענייני עבודה.

מנווטים בדרך לחופש: תובנות מומחים מעורך דין פלילי כיצד להגן על עצמך בכתב אישום

כתב אישום – מילה שמכה פחד בלבם של רבים. להיות מואשם בפשע זו חוויה מרתיעה, אבל עם הידע וההכוונה הנכונים, אתה יכול לנווט את הדרך אל החופש. במאמר זה נבחן תובנות מומחים מעורך דין פלילי כיצד להגן על עצמך בכתב אישום.

ביטוח עסק – למה צריך לשים לב?

בעל עסק צריך לדעת, שכל תהליך העבודה שלו, מבוסס על כך שהוא משתמש ונעזר בגורמים שונים שיכולים להפוך את תהליך העבודה להרבה יותר יעיל, נכון

מקסמו את החזרי המס: מדריך לשכירים

כשכיר, ניווט בעולם המורכב לעתים קרובות של החזרי מס יכול להיות מבלבל ומכריע. אבל מה אם היינו אומרים לכם שעם הידע והאסטרטגיה הנכונים, תוכלו למקסם