היכן אני מגיש בקשה לאיחוד תיקים?

תשובה: ללשכה בה נפתחו מרבית תיקי ההוצאה לפועל. (יש לקחת בחשבון כי ראש ההוצאה לפועל רשאי להורות כי האיחוד יתנהל בלשכה אחרת, אם מרבית הזוכים ביקשו זאת).

האם ניתן לעקל כלי רכב בבעלות החייב ובמה זה כרוך?

תשובה: במידה ועברו 21 יום מיום קבלת האזהרה (בתיק שטרות) או 30 יום מיום קבלת האזהרה (בתיק שנפתח בסדר דין מקוצר) והחייב לא שילם את חובו או לא הגיש בקשה בתיק ואין עיכוב הליכים מסיבה כלשהי, ניתן להגיש בקשה לעיקול כלי רכב ע"ש החייב. כל שצריך לעשות הוא למלא טופס ולציין את מס' ת.ז של החייב.

מה ניתן לעשות כנגד שוכר אשר מפר הפרה יסודית את החוזה לא משלם שכר דירה ומסרב לפנות את הדירה? האם ניתן להיכנס לדירה בתאריך בו דרשנו כי יתפנה ולתפוס חזקה בדירה?

תשובה: הדרך החוקית לפעול היא להגיש תביעה לפינוי מושכר ובמידה ויש בידיך שטר חוב ניתן להגישם במקביל להוצאה לפועל. לאחר מכן ניתן לפתוח בהליך פינוי בהוצאה לפועל. מומלץ להיעזר בעו"ד אשר יודע כיצד ניתן להאיץ את ההליכים על סמך ניסיונו ולהביא לפינוי המהיר ביותר על מנת למנוע הוצאות כספיות מיותרות.

הגשתי בקשה לאיחוד תיקים ובקשתי אושרה. כיום אני משלמת סכום קבוע בכל חודש. האם הנושים שלי יכולים לעקל לי נכסים או כספים כשתיק האיחוד פעיל?

תשובה: יש לבדוק מה הורה ראש ההוצאה לפועל בצו לאיחוד התיקים. אולם, ככלל כל ההליכים שננקטו בתיקים לפני האיחוד כמו למשל עיקולי נכסי אינם מתבטלים בעקבות צו האיחוד והם מוסיפים לעמוד בעינם, על מנת להבטיח כי ההסדר שנקבע באיחוד התיקים יבוצע. עם זאת, לעיתים רשם ההוצאה לפועל רשאי להורות בצו האיחוד על הפסקה או השהייה של כל הליך שננקט בתיקים עליהם חל הצו.

האם זה משנה היכן אני פותח תיק הוצאה לפועל? אם אני גר ברחובות ופסק הדין ניתן ברחובות, האם אני יכול לפתוח תיק הוצאה לפועל בתל אביב?

תשובה: את תיק ההוצאה לפועל ניתן לפתוח בכל לשכת הוצאה לפועל בכל מקום בארץ, היכן שנוח לך.

פתחתי תיק הוצאה לפועל נגד חייב וכמה שבועות לאחר מכן הודיע לי החייב כי הוא החל בהליך של פשיטת רגל מה עלי לעשות? האם אני יכול להמשיך ולפעול בתיק ההוצאה לפועל?

תשובה: אם לא ניתן עדיין צו כינוס נכסים ואין עיכוב הליכים בתיק ההוצאה לפועל שפתחת, אתה עדיין יכול להמשיך ולפעול כנגד החייב בתיק ההוצאה לפועל ורצוי כמה שיותר מהר.

אם ניתן צו כינוס נכסים כנגד החייב, סביר להניח כי חל עיכוב הליכים בתיק ההוצאה לפועל ולא תוכל להמשיך ולפעול נגדו דרך תיק ההוצאה לפועל. תוכל להגיש תביעת חוב לכנ"ר בתוך חצי שנה מיום מתן צו הכינוס ובכך להיות חלק ממעגל הנושים בתיק הפש"ר ואולי בעתיד, לזכות בכספים שיתצברו בתיק הכונס, או להיות חלק ממעגל הנושים איתם אולי ירצה החייב להסתדר בבוא העת.

קיבלתי פס"ד לטובתי לאחר שהצד השני לא הגיע. כיצד אקבל את מה שנפסק לטובתי?

תשובה: אם לא צוין בפסק הדין מתי אמור הצד השני לשלם לך את הכסף, או מתי עליו לבצע את האמור פסק הדין, עליך להמתין 30 מיום מתן פסק הדין ולאחר מכן לפתוח תיק הוצאה לפועל.

זכויות עובדים: מה עורך דין דיני עבודה יכול לעשות בשבילכם

כאשר עצם הפרנסה שתומכת בכם וביקיריכם הופכת למקור של חוסר ודאות ולחץ, הגיע הזמן להבין את הכוח שיש לכם במסגרת זכויות התעסוקה שלכם. מקום העבודה צריך להיות תחום של משחק הוגן וכבוד, אבל, אבוי, זה לא תמיד כך. תארו לעצמכם שיש לכם אפוטרופוס, מומחה, שיכול לפרוש את המארג המורכב של חוקי העבודה וליצור עבורכם מקלט של צדק – עורך דין מנוסה לענייני עבודה.

מנווטים בדרך לחופש: תובנות מומחים מעורך דין פלילי כיצד להגן על עצמך בכתב אישום

כתב אישום – מילה שמכה פחד בלבם של רבים. להיות מואשם בפשע זו חוויה מרתיעה, אבל עם הידע וההכוונה הנכונים, אתה יכול לנווט את הדרך אל החופש. במאמר זה נבחן תובנות מומחים מעורך דין פלילי כיצד להגן על עצמך בכתב אישום.

ביטוח עסק – למה צריך לשים לב?

בעל עסק צריך לדעת, שכל תהליך העבודה שלו, מבוסס על כך שהוא משתמש ונעזר בגורמים שונים שיכולים להפוך את תהליך העבודה להרבה יותר יעיל, נכון

מקסמו את החזרי המס: מדריך לשכירים

כשכיר, ניווט בעולם המורכב לעתים קרובות של החזרי מס יכול להיות מבלבל ומכריע. אבל מה אם היינו אומרים לכם שעם הידע והאסטרטגיה הנכונים, תוכלו למקסם